A snapshot into The Kid's activities

Yesterday, The Kid drew his first family portrait.

(One that I know of, anyway.)

How cool's that!

Let me introduce you, starting from left to right: The Girlie, The Kid, The Man, our dog, me, our "adopted" grandma in Christchurch, a family friend Krislin. (Krislin, by the way, are you still reading this blog? Because you are still included on our family portraits. And I still get asked when you're going to visit again.)

Because The Kid is my first child, and because I generally have such little experience with "what children do at what ages" and such little knowledge of how The Kid compares to other children his age, then to me it's just a cool fact of life that at 5 years old he drew this first portrait of his family.

...and meanwhile, he's able to assemble Lego toys like that:


Is that what other 5-year-olds do?

I don't know. But mine does :)

PS. I think we are starting to get... uhm... interested in Lego.

These are all our Lego sets, neatly divided into Systema containers.

It's a daily routine, getting out Lego.

PPS. And meanwhile at the gym:







8 comments:

  1. Meil on Johannes igatahes samas seisus! Joonistada ei oska (sorry, Mann :D) aga legode kokkupanekus on tõsiselt tubli. Hetkel ta paneb juhendi järgi, mitte oma peast, aga jube tublil minu arust. Vahel harva peab natuke ühtteist korrigeerima.

    PS kuidas sa oma legosid organiseerid? Komplekti kaupa karbis? Ma juba pikalt mõtlen et kuidas seda kõige mõistlikum teha oleks, sest peale Jõuluvana käiku ja sünnipäeva on meil nüüd ka juba way liiga palju legosid et need saaks lihstalt ühe kastis hunnikus olla ja aknalauale valmis asjad ka enam ei mahu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. :D "Joonistada ei oska (sorry, Mann)" :D

      Ma kirjutasin just natuke all kommentaaris ka, aga me võtsime selle süsteemi ühelt mu Christchurchi sõbralt, kellel on kaks ca 10-aastast poissi. Nendel on komplektid karpide kaupa niimoodi (ainult selle vahega, et temal on kõik ühesugused karbid, mis omavahel ilusti kokku sobivad, aga minul on nagu jumala loomaaed, et lilla, sinine, roheline, läbipaistev :P) ja siis "suvalised" tükid on eraldi karbis. Ma esiteks ütlesin talle, et minul onhirm, et lapsed "freeplay" tegema ei hakka - et ma tahaks, et nad omast loomingust ehitaks asju, mitte aga kogu aeg instruktsioonide järgi - aga sõber seletas, et temal olid ka kunagi "kõik ühes hunnikus" sellel põhjusel. Aga siis nad avastasid, et kui lapsed tahtsid komplekti kokku panna, neil kulus nii palju aega, et tükid leida, et see võttis lõbu ära.

      Nad panid komplektid eraldi kastidesse (mitu päeva kulus, et instruktsioonide kaudu tükid komplektidesse leida :P) ja on nüüd kaks aastat niimoodi elanud, ja asi toimib. Ta ütleb, et poisid ehitavad "omi" tükke niikuinii ja kui vaja, teavad kust karbist mingit konkreetset klotsi leida, kui on vaja mingi spetsiifiline konstruktsioon kokku panna, ning et karpidesse organiseerimine on valdavalt teinud komplektide kokkupanemise kiireks ning lõbusamaks, aga pole "freeplay" ära võtnud.

      Ja siis panime meie ka karpidesse. Ja hetkel toimib. Plika paneb valdavalt "suva" tükke ja mängib issi ehitatud robotitega, poiss tahab komplekte ehitadaja ümber ehitada (meil on mitu 3-in-1 komplekti). Minule sobib, sest ma ei pea palju tükke mööda vaipa taga ajama ega tõmba neid tolmuimejasse ;).

      Ja kuna karbid on kõik sama firma omad (olgugi et erinevat värvi), siis nad klapivad omavahel kokku, kui nad üksteise peale torni panna, nii et nad ei kuku ümber.

      Delete
  2. Ma olen küll su blogi pikaajaline lugeja, kuid kommenteerin esimest korda. Mul on endal kodus peagi seitsmeseks saav lego austaja. Pilt sellest, kuidas sul on legoklotsid komplektide kaupa ära sorteeritud tuletas mulle meelde mu enda mõtisklusi teemal vaba legodega mäng vs juhendite järgi kompletide kokkupanek. Googeldasin seda teemat pisut ja leidsin sellise artikli: https://www.psychologytoday.com/blog/brain-candy/201506/building-lego-kit-instructions-makes-kids-less-creative
    Ehk pakub ka sulle huvi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selle üle me oleme ise ka mõelnud ja (ma tegelt vastan enne, kui ma su lingitud artikli isegi lahti olen teinud :P) enne niimoodi organiseerimist oli mul ka sama mure, et eeeeeee, aga ma ei taha ei ise instruktsioonide järgi teha kogu aeg, ega ei taha et lapsed teeks. Aga! Siis ma arutasin seda sõbraga Christchurchis, kes samuti niimoodi organiseerib, kes seletas, et kui nad komplektide kaupa kättesaadaval ei ole, siis kui lapsed tahavad komplekti kokku panna, neil kulub nii palju aega, et õige jupp üles leida, et see võtab lõbu ära. Ja et tema on avastanud, et kuigi nende komplektid karpide kaupa ära on organiseeritud, lapsed ikkagi panevad "omi" tükke ka kokku - et tema hirm, et nad "freeplay" tegema ei hakka, ei ole end tõestanud. Ja siis me organiseerisime samamoodi: komplektid on karpide kaupa eraldi koos juhenditega, lisaks paar karpi, kus on ägedad "ise" ehitatud jupid, ja lisaks paar karpi "suvaliste" juppidega, nii et suuremat sorti jupid ühes karbis ja väiksemat sortijubinad teistes (lastele ja mu abikaasale :P hästi meeldib pisikeste juppidega jännata ja roboteid ehitada). Ja kui aeg edasi läheb, eks me vaatame, kuidas asi toimib, agahetkel see süsteem toimib. Võtame neid ühe-kahe-kolme karbi kaupa mängida.

      Delete
    2. No pekki kuidas mulle ei meeldi iPadi pealtrükkida... Sorry nii lauseehituse kui õigekirja pärast.

      Delete
  3. Kus siis väiksem piltidel on?

    ReplyDelete
  4. Mul ka kodus 5aastane ja viimane kuu aega äkki ei saa enam legosid üldse ära panna. Iga päev mängitakse, ehitatakse, mitte küll selliseid lennukeid (veel), aga mingi ehitamine koguaeg käib. Väga tänuväärsed klotsid on need.
    Aga meil on kõik legod kahes kastis ja pigem sorteerime värvide järgi, küllap paljud tükid on nagunii ammu juba läbi tolmuimeja legode taevasse jõudnud.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ilmselgelt pole ma tihe kommenteerija, tuli kogemata vastusena :) Oh well :)

      Delete